scroll

7

7
/
12

Marketing/PR

In 2019 is er invulling gegeven aan het innovatietraject waarmee we eind 2018 van start zijn gegaan om de klantbeleving van Theater de Kampanje in kaart te brengen en te optimaliseren. Dit heeft voor de marketing geresulteerd in een aangepaste huisstijl die uniform doorgevoerd is in alle on- en offline uitingen. Daarbij is rekening gehouden met een persoonlijkere aanpak. We willen de bezoekers een totaalbeleving meegeven. Het prachtige gebouw waarin we gehuisvest zijn willen we nog meer een theateruitstraling geven. De voorstellingsfoto’s op het raamwerk van de buitengevel van Variopoolzaal en de Stadshal zijn daar een goed voorbeeld van.
Inspiratie op de website
Nieuw front-end van de website met enerzijds een betere beleving van de theaterprogrammering en anderzijds een prominentere rol voor de zaalverhuurmogelijkheden. Het totaal aantal bezoeken op de website is gegroeid met 2% ten opzichte van 2018. Het totaal aantal on-line bezoeken is 258.755 in 2019.
Kampanje
‌Vlogger
In 2019 kreeg de Kampanje zijn eigen vlogger: Daan van der Spek. Daan laat zien hoe leuk theater kan zijn en wat je van sommige voorstellingen kunt verwachten. Hij filmt in de Kampanje, maar gaat ook op pad naar premières, previews of andere theaterbijeenkomsten. Hij interviewt personeel, maar ook artiesten. Zijn vlogs worden getoond op facebook en Instagram, maar staan ook op de website en op het eigen YouTube kanaal Kampanje Vlogger. 
 Youtube kanaal
Focus op verhuur
Wij laten graag aan iedereen zien wat voor unieke locatie Theater de Kampanje is. Niet alleen voor theatervoorstellingen maar ook voor (zakelijke) evenementen. Met een salesbrochure en een promotiefilm willen wij bestaande en toekomstige klanten inspireren.
Verbeterde akoestiek
Vol trots presenteerden wij in oktober 2019 de verbeterde akoestiek in de foyer van de grote zaal. Speciaal voor de Kampanje zijn er zes grote kroonluchters ontworpen die rondom de bestaande lampen in de foyer bevestigd zijn. Daarnaast is er op de glazen wand een 15 meter lang akoestisch paneel aangebracht met daarop afbeeldingen van de Oude Rijkswerf Willemsoord. De oplossing die gezocht is, verbetert dus niet alleen de akoestiek in de foyer, maar ook de uitstraling. 

De foyer van de Variopoolzaal wordt sindsdien vaak gebruikt als sessie-/workshopruimte voor zakelijke bijeenkomsten. Het is nu eenmaal veel leuker om bijeen te komen in een inspirerende omgeving dan in een 'standaard' vergaderzaal.

De foyer