scroll

4

4
/
12

Festivals,
‌evenementen
‌& specials

Gedurende het hele jaar zorgen we voor inspirerende en vermakelijke specials en evenementen. Niet alleen in het theater, maar ook daarbuiten kunnen de inwoners van onze stad genieten van verrassende festivals en evenementen. Hieronder een greep van al het moois van wat er heeft plaatsgevonden:
Peuterfestival
Sinds jaar en dag organiseert Theater de Kampanje het Peuterfestival. Het concept is al lange tijd ongewijzigd: we bieden kleinschalige voorstellingen, die door de jonge bezoekers afgewisseld kunnen worden met een bezoek aan de theaterspeeltuin met het kinderkokkiesbuffet en ze kunnen meedansen met peuterdans. Al jaren komen ouders/verzorgers en opa’s en oma’s met hun peuters op deze zondagochtend naar de Kampanje en de volgende editie van het festival is uiteraard al in de maak.
Pietenfabriek
Ieder jaar wordt de Stadshal van de Kampanje een dagje omgebouwd als Pietenfabriek en ieder jaar is dit fantastische evenement uitverkocht. De toegangsprijs is € 5,-; een klein prijsje als je ziet wat de kinderen hier voor krijgen. Maar zo is dit evenement voor iedereen toegankelijk, ook voor mensen met een kleine portemonnee. Tijdens de 3 sessies gedurende de dag, die begint met een speciale peutersessie, gaan de kinderen langs diverse onderdelen om uiteindelijk hun Pietendiploma te halen. In samenwerking met Dunselman en Stichting de Gouden Mijter is dit altijd een hit!
Theaterweekend
De Kampanje deed mee aan het landelijke theaterweekend. Tijdens dit laatste weekend van januari konden bezoekers voor € 10,- een kaartje kopen voor diverse voorstellingen. Ook werden er diverse gratis activiteiten georganiseerd. Hoogtepunt was de Kampanje in Kaarslicht. In een fraai verlichte Kampanje traden diverse muzikanten uit Den Helder en de regio op. ‌
Kinderboekenweekfeest
Het grote slotfeest van de Kinderboekenweek vindt jaarlijks plaats in de stadshal. Een samenwerking tussen de Kopgroep bibliotheken, het Reddingmuseum, het Marinemuseum, De Helderse Vallei en Triade. Een feest dat georganiseerd en uitgevoerd wordt door de gezamenlijke instellingen en aansluit bij het thema van de Kinderboekenweek. In 2019 was het thema "Reis mee". De Kampanje regelt de kaartverkoop, stelt de hal ter beschikking en verzorgt een deel van de publiciteit. 

Zomerdromen

Op de eerste zondag van september wordt ZomerDromen gehouden in het Timorpark. Vanaf 12.00 uur zijn de bezoekers welkom voor een markt, diverse proeverijen, dans en muziek. Al jaren komen hier duizenden bezoekers op af. Een prachtig evenement waar hele families en vriendengroepen afspreken en de hele dag genieten van alles wat er georganiseerd wordt. Er wordt geen toegangsprijs gevraagd, zodat iedereen kan genieten.
De Kampanje is betrokken bij de organisatie, programmering en technische ondersteuning. 

Winterdromen

Als aanvulling op het succesvolle ZomerDromen organiseerde de Kampanje voor de zevende keer WinterDromen in de Stadshal. WinterDromen bestaat, net als de zomereditie, uit meerdere onderdelen. Er is een Wintermarkt met 45 verschillende kramen, kinderactiviteiten en straattheater.
Adoptieschool
Om meer kinderen uit Den Helder en de regio kennis te laten maken met theater in de Kampanje is in 2016/2017 gestart met het project ‘de Kampanje adoptieschool’. De Kampanje heeft in 2019 basisschool de Thorbecke uit de sollicitanten gekozen om de nieuwe adoptieschool van 2019/2020 te worden. Alle groepen van deze school mogen naar een kindervoorstelling, er zijn rondleidingen en groep 8 mag de eindmusical geven in één van de theaterzalen.
Zo hopen wij de betrokkenheid met kinderen te vergroten. De jeugd is immers de toekomst. Helaas is een bezoek aan het theater niet voor iedereen financieel mogelijk. Door dit initiatief komen alle kinderen in het theater, ook kinderen waarvoor theaterbezoek minder vanzelfsprekend is.
Eenakterfestival
De Kampanje heeft een lange traditie met het eenakterfestival. Toneelgroepen uit Den Helder en de regio kunnen tijdens dit festival gratis hun eenakter ten tonele brengen. In 2019 waren er 8 groepen die in de kleine zaal hun kunsten toonden.
Timorparkconcerten & optredens Openluchttheater
Op iedere eerste zondag van juni, juli en augustus zijn er gratis concerten in het Timorpark. Een kinderconcert, een concert door amateurs uit Den Helder en de regio en een volwassenconcert maken onderdeel uit van de programmering die de Kampanje verzorgt. In 2019 stond Dick Raat in het park, The Flatland Folks en voor de kinderen kwamen Gonnie & Gijsje. Gemiddeld komen er altijd zo’n 300 bezoekers op deze gratis concerten af.
Ook voor de voorstellingen in het Openluchttheater doet de Kampanje de programmering. Zo kan het publiek de hele zomer gratis genieten van cultuur!
Kingsday
Voor het eerst organiseerde de Kampanje met Koningsdag een gezellig evenement in de Stadshal. Meerdere bands uit Den Helder en omgeving traden op en diverse ondernemers als Dunselman, Bom Dia en van Vossen Noten & Kaas stonden vanuit hun foodtruck of hun kraam hun eigen producten te verkopen. Het was een gezellige drukte met honderden bezoekers en een vervolg zal zeker niet uitblijven.
GameDay
In 2019 werd voor de tweede keer met Tech@connect, Pride@work en vele andere partners Gameday georganiseerd: een dag vol spannende, nieuwe en sportieve uitdagingen voor iedereen die van een wedstrijd houdt, online en on court. Den Helder stond die dag in het teken van Games. Spellen spelen, met elkaar en tegen elkaar. Live, virtueel en online.

GameDay was vol sport, leren en werk van de toekomst. Sporten die populair zijn bij jongeren tussen 10 en 25 jaar. Moderne spelen als e-sports, VR, playseats en drone racen werden aangeboden met fysieke activiteiten als een obstacle course, crossfit, streethockey, streetdance, lasergamen, freerunnen en een soccertoernooi. 

‌Het bijzondere aan GameDay is het bereik. Met partners als de Koninklijke Marine, FOX Sport, AZ, Gamer.nl, Powerunlimited, Inside eSports en meerdere populaire influencers bereikten we online honderdduizenden mensen in de doelgroep.
GameDay had een maatschappelijk doel. Wij hebben als samenleving de taak om jeugd richting te geven in hun ontwikkeling. Door e-sports in combinatie met fysieke sport, serious gaming en verhalen van topsporters en vloggers aan te bieden, ervaren deelnemers de waarde van en balans tussen gamen en bewegen. In plaats van bekritiseren en verbieden, zetten we de aantrekkingskracht van sport en gaming in om live contact, teamwork, gezondheid en talentontwikkeling te stimuleren.