scroll

6

6
/
12

Commerciële
‌en sociaal-culturele
‌verhuur

Ons theater houden we natuurlijk niet voor onszelf, dat delen we graag met het bedrijfsleven en sociaal-culturele organisaties. Wij ondersteunen de lokale en regionale amateurverenigingen en de maatschappelijke organisaties met onze kennis, kunde en faciliteiten. Daarnaast bieden wij onze diensten aan voor commerciële activiteiten, waarvan de opbrengsten een positieve financiële bijdrage kunnen leveren aan de culturele doelstellingen. Door de commerciële verhuringen vervult de Kampanje een mooie andere functie namelijk een plek voor innovatie, groei, netwerken, voor verrijken van kennis, voor saamhorigheid, voor vieren van het leven, voor verbinden, voor vernieuwing en dat doen we voor mensen (bedrijven/organisaties) uit de hele regio en ver daarbuiten.
Sociaal culturele verhuur - Highlights
Lokale sociaal-culturele organisaties met een maatschappelijke doelstelling ontvangen een korting op de zaalhuur en onze technische faciliteiten. Ook in 2019 was er een breed scala aan activiteiten, bijvoorbeeld het muzikale Winnubst Nieuwjaars- en Promsconcert en de voorjaars- en kersteditie van de Seniorenmiddag. Op de 55+beurs van LSBO presenteerden 70 bedrijven en organisaties wat zij, voor de in grote getalen gekomen senioren, konden betekenen. De jongere doelgroep was ook veelvuldig in het theater te vinden. Leerlingen van diverse dansscholen zoals Balletschool Schagen, Balletschool Chantal en Dansschool House of Dance, sloten op het toneel van de Variopoolzaal hun seizoen af met een eindoptreden. 
Triade verzorgde een groot aantal schoolvoorstellingen en door middel van het Promotie Evenement Techniek kregen leerlingen uit groep 7 en 8 van de basisschool een inspirerend verhaal van André Kuipers te horen. En het memorabele moment van de diploma-uitreiking werd door Mavo aan Zee in de Kampanje groots gevierd. Ook zijn er diverse medewerkersevenementen georganiseerd waaronder die van Team Sportservice en ’s Heeren Loo. En ook de toneelverenigingen, zoals Toneelvereniging Nieuw Den Helder en MBSOV Toneel wisten de weg naar de Kampanje te vinden. 
Commerciële verhuur – Highlights
In 2019 was er wederom een grote diversiteit aan verhuringen, zowel in doelgroep als in het type evenement. Hierbij een kleine selectie van de meest opvallende verhuringen. De Koninklijke Marine was dit jaar veelvuldig in de Kampanje te vinden. Vijf beëdigingen van de EMMV (Eerste Maritieme Militaire Vorming) vonden hier plaats en tweemaal verzorgden zij een zeer geslaagde seminar met de bevlogen leiderschapstrainer Remco Claassen. Ook een andere defensietak, de Koninklijke Luchtmacht, was vertegenwoordigd met een relatieconcert voor omwonenden en relaties van Vliegkamp De Kooy. In juni was er het jaarlijkse North Sea Offshore netwerkevent waarbij internationale bedrijven en professionals naar Den Helder kwamen om te netwerken, kennis uit te wisselen en bekend te raken met alle mogelijkheden die de regio Noord-Holland Noord op het gebied van marine-, maritieme- en offshore energie te bieden heeft. 
De Noordwest Ziekenhuisgroep was te gast met meerdere bijeenkomsten, met als voorbeeld hun leidinggevendendag en teambuildingsdag. HKN Huisartsen organiseerde diverse meetings waaronder het Symposium Noordkop Gezond voor elkaar. De Kampanje is erg geschikt voor informatieve en feestelijke personeelsbijeenkomsten. Zowel de Rabobank met het DARE Event (560 personen), AB Vakwerk met hun 60-jarig jubileumfeest (800 personen) als het ROC met een themafeest Winterwonderland (425 personen) genoten met hun medewerkers van het programma en de heerlijke culinaire producten uit onze eigen keuken. Tot slot hielden lokale en regionale overheden zeer regelmatig grote en kleine bijeenkomsten.
Restaurant Stoom
In Restaurant Stoom ontvangen we naast gasten die ons theater bezoeken, ook gasten die dat niet als doel hebben. Sterker nog, die zich niet bewust zijn dat restaurant Stoom onderdeel uitmaakt van een theater. 

We ontvangen regelmatig particuliere gezelschappen voor een verjaardag, bruiloft, trouwceremonie tot bijeenkomsten naar aanleiding van een uitvaart. Maar ook bedrijven, evenementenbureau’s en serviceclubs weten ons goed te vinden voor een diner, teamuitje, vergadering of borrel. Zo organiseert de gemeente Den Helder sinds 2019 bij Stoom elk kwartaal feestelijke bijeenkomsten met echtparen die 60 jaar zijn getrouwd en ’s Heerenloo heeft voor de tweede keer achtereen een diner met alle ongeveer 100 jubilarissen en partners van dat jaar bij Stoom gevierd. We verbreden de keuze in ruimtes door het KeyKegcafé erbij te betrekken.

Door ons theater kunnen we complete arrangementen voor klanten aanbieden zodat men na of tijdens een vergadering of training bij Stoom een lunch, borrel en/of diner kan nuttigen. Het veranderen van locatie heeft een verfrissend en inspirerend effect.

Samen met het theater organiseren we grote dinervoorstellingen zoals Faulty Towers, Musical Dinnershow en het Dahl diner. Met themadiners spelen we in op de voorstellingen die in de Kampanje te zien zijn. Bijvoorbeeld een Iers buffet bij de voorstelling Irish Christmas, Beer&Burger bij een optreden van De Dijk en familiemenu’s bij diverse kindervoorstellingen. 

Ook weten de sociaal-culturele organisaties die in het theater iets organiseren, Stoom te vinden. Na de Seniorenmiddag bieden we een Seniorendiner voor een vriendelijke prijs aan. Muziekvereniging Winnubst is al jaren een trouwe gast door voor, tijdens en na hun Promsconcert voor Stoom als borrel locatie te kiezen.
We hebben in 2019 diverse workshops georganiseerd zoals een Paasworkshop, Lenteworkshop en Naaktworkshop. Tijdens de feestdagen boden we aantrekkelijke menu’s aan. Zo zijn we beide Kerstdagen open geweest voor een heerlijk 5-gangen diner. Dat was een groot succes want beide dagen waren we spoedig vol gereserveerd. Met Pasen was er een heerlijke brunch, met Moederdag serveerden we verrassende high tea’s en met Valentijnsdag werd Stoom omgetoverd tot een prachtige, romantische locatie. Het nieuwe evenement Kingsday betekende grote drukte bij Stoom. We passen ons organisatorisch aan op drukke evenementen die op Willemsoord en in Den Helder worden georganiseerd zoals Historisch Weekend, Jutterhavendagen en de Schepenbeurs. De landelijk georganiseerde Amusetour heeft ook voet aan de grond gekregen in Den Helder en daar hebben wij ons ook bij aangesloten.

Stoom was tot en met maart 2019 geopend van woensdag tot en met zondag en alleen in de zomermaanden 7 dagen in de week. Vanaf april zijn wij het gehele jaar 7 dagen in de week geopend. Zo kan de keukenbrigade makkelijker inspelen op bijeenkomsten in het theater die ook op de maandag en dinsdag plaatsvinden. Daarnaast merken wij dat het goed gaat met (toeristisch) Den Helder en verwachten dat deze trend wordt voortgezet. 

Het personeel heeft onze constante aandacht. We doen training on the job en voeren regelmatig individuele gesprekken. Er zijn 2 aparte bediening teams; 1 voor het theater en 1 voor restaurant Stoom. De teams zijn inzetbaar voor beide afdelingen zodat we minder kwetsbaar zijn en er diversiteit in werkzaamheden bestaat. Om de kwaliteit te waarborgen en personeel te binden en te boeien, organiseren we regelmatig workshops en trainingen zoals gastvrijheid-, barista- en wijn workshops.